רילוקיישן

שילוח בינלאומי של חפציכם האישיים לביתכם החדש במהירות ובאחריות!

כל הצעדים החשובים לקראת רילוקיישן

מיד כאשר אתם מקבלים החלטה לערוך רילוקיישן, השעון מתחיל לתקתק לקראת יום העזיבה. מעבר לארץ חדשה עלול להיות מסובך ומתיש אם לא מנהלים אותו היטב, ולכן מובאים כאן לעזרתכם כל הצעדים שכדאי לעשות כדי להקל על המעבר לביתכם החדש. אם תעקבו אחר ההוראות ותפעלו מתוך מחשבה, תכנון וסבלנות – מובטח לכם שתהליך המעבר יהיה קל, נעים ופשוט.

1צעד ראשון – הכינו את סידורי הנסיעה והאחסון

לפחות חודשיים לפני שאתם מבצעים רילוקיישן, ישנם מספר דברים שעליכם לדאוג להם. הכינו את סידורי הנסיעה עבורכם ועבור בני משפחתכם. תכננו את זמן ההגעה שלכם כך שתגיעו כאשר כל חפציכם כבר הגיעו לארץ החדשה – כמובן שחשוב שתגיעו לבית החדש לפני שהמובילים מגיעים לפרוק שם את חפציכם. חישבו על כל הפרטים הקטנים של סידורי הנסיעה. למשל – האם גם חיית המחמד שלכם מבצעת אתכם רילוקיישן? אם כן, ערכו עבורה את הסידורים הדרושים, ובררו לגבי החיסונים הנדרשים, אופן העברת החיה במטוס וכו'. האם אתם מעבירים לארץ החדשה את כלי הרכב שלכם? אם כן, כדאי לתכנן את זמן ההגעה כך שהמכונית תחכה לכם בנמל כאשר אתם מגיעים. אם לא, תכננו כיצד תגיעו משדה התעופה לביתכם החדש.

2צעד שני – הכינו את הניירת שלכם

התקשרו לכל חברות השירותים (כמו חברות האינטרנט, הביטוח וכו'), וארגנו את הניירת החשובה לפחות חודש לפני שאתם מבצעים רילוקיישן. אם למשל תשנו את כתובת המגורים שלכם בתעודת הזהות עוד לפני המעבר, תוכלו להמנע מכאבי ראש רבים שעלולים להגרם עקב חשבונות שיגיעו לכתובתכם הישנה, דרישות לביטוח לאומי שימשיכו להשלח או אפילו הפסקת המים, הגז או החשמל בביתכם הישן – מה שיפגע בדיירים החדשים. הכינו רשימה של כל הארגונים והחברות השונות אשר מספקים לכם שירותים ושל כל הארגונים והחברות שתזדקקו לשירותיהם בארץ החדשה, לאחר שתבצעו רילוקיישן. הכינו קלסר או תיקייה בו תשמרו את כל הניירת הקשורה למעבר. בידקו את הדרישות לגבי רישיון הנהיגה, והנפיקו רישיון נהיגה בינלאומי בבנק הדואר. ארגנו את כל הניירת החשובה שלכם, כמו הדרכונים, הצהרות המס, קבלות על תשלום ביטוח לאומי וכו'. קחו אותם עמכם בטיסה והכינו עותקים שישלחו עם שאר הפריטים שלכם.

3צעד שלישי – צמצמו את חפציכם

לפני שאתם מצבעים רילוקיישן, עליכם למצוא את כל מה שקבור או מתחבא בביתכם. אם אתם מוצאים פתאום פריטים שלא השתמשתם בהם כבר שנים, זהו הזמן המתאים להפרד מהם לשלום. כך תוכלו לעשות זאת: העריכו מחדש את כל מה שבבעלותכם, לא משנה כמה זה עלה או מי נתן לכם את זה. אל תשכחו מדוע אתם מבצעים רילוקיישן ולאן אתם עוברים, והתארגנו בהתאם. השאירו מאחור פריטים היוצרים בלגאן – ספרים שלא קראתם וכבר לא תקראו, פרוייקטים בלתי גמורים שכבר לעולם לא תסיימו וכו'. אם כבר קיים ריהוט בביתכם החדש, בידקו מהו והשאירו מאחור פריטים שלא תזדקקו להם יותר. ספרו לחבריכם ובני משפחתכם שאתם נפרדים מחפצים שונים וחלקו אותם ביניהם. אם תדעו שחבר טוב מקבל אותם תרגישו טוב יותר, ויהיה לכם קל יותר להיפרד מהחפצים (בעיקר מחפצים ישנים או יקרים).

אם נשארתם עם חפצים רבים שלא מצאתם להם בית חדש – תוכלו לערוך מכירה קטנה ולמכור אותם במחיר סמלי לשכנים ומכרים. כך תוכלו גם לחסוך את עלות הובלתם, וגם להרוויח מעט כסף שתוכלו להעזר בו עבור פריטים חדשים לאחר שתבצעו רילוקיישן. אתם יכולים כמובן גם לתרום פריטים שונים לצדקה.

4צעד רביעי – התחילו באריזות

אחרי שאמרתם שלום ולא להתראות לפריטים לא נחוצים, הגיע הזמן ליצור קשר עם TDY אשר תארוז את חפציכם עבור רילוקיישן, הכינו רשימה כתובה או צילומים הכוללים את כל הדברים שלכם. כך תוכלו להשוות את הרשימה שלכם עם הפריטים שמגיעים לבית החדש, ולוודא שלא איבדתם כלום. בנוסף, זה יעזור לכם לדעת כמה אריזות אתם צריכים, ויעזור לנו להכין הצעת מחיר וסידור עבודה עבורכם.

הדבר הבא עבורנו הוא להכין את ציוד האריזה. אנחנו יכולים להשתמש בדברים רבים שכבר קיימים ברשותכם: נרפד את הקופסאות בהם ארוזים חפצים שבירים בעזרת מגבות, סדינים ושמיכות, כריות שאין לכם צורך בהם עוד.

הנה כמה טיפים שיעזרו לנו להתחיל באריזות:

  • נארוז ראשונים דווקא את הפריטים שאתם משתמשים בהם לעיתים רחוקות יותר (כדי שהם יהיו בתחתית האריזה).
  • נתרכז בחדר אחד בכל פעם. נתמקד במשימות קטנות ולא בבית כולו בבת אחת.
  • נרשום על כל קופסה את תכולתה, ונכתוב לאיזה חדר היא מיועדת בבית החדש. בנוסף, נציין על הקופסאות הערות חשובות כמו "שביר" וכדומה.
  • נאסוף פריטים יקרים או יקרי ערך במיוחד, כמו מתנות סנטימנטליות במיוחד, ונארוז אותם בנפרד משאר החפצים כדי שתוכלו למצוא אותם בקלות.
  • בתהליך רילוקיישן, כדאי לחכות עד שבוע המעבר עצמו כדי לבצע את התהליכים הבאים: גבו את כל המידע שעל המחשב שלכם. קחו עמכם את הגיבויים בשעת הטיסה – את המחשבים תוכלו לשלוח בביטחון בעזרתנו. אספו במקום אחד את כל המפתחות, מפעילי האזעקות, המנעולים וכו, והכינו אותם כך שתוכלו להעביר אותם בקלות לדיירים הבאים או לסוכנות התיווך. לבסוף, עברו בכל החדרים שסיימנו את אריזתם, בדקו בארונות, במגירות ובשאר מקומות האחסון ובדקו שלא שכחנו כלום.

5צעד חמישי – סיימו את כל תוכניות המעבר

שבועיים לפני שאתם מבצעים רילוקיישן, כל הסידורים שלכם כבר צריכים להיות מוכנים. בדקו איתנו כדי לוודא שכל פרטי ההובלה מוכנים. שלמו וסגרו את כל החשבונות שלכם בארץ. וודאו את תהליך עזיבת הבית וכניסה לבית החדש מול הדיירים החדשים או העוזבים, או מול חברת התיווך.

תכננו תרחישים אפשריים בהם תהיה בעיה עם הכניסה לבית החדש. היכן תישנו? היכן תאחסנו את חפציכם? תכננו כיצד תנקו את ביתכם החדש לפני שחפציכים יכנסו אליו, בין אם אתם מתכננים לעשות זאת לבד או בעזרת חברה מקצועית.

דאגו שיהיה מי שישמור על הילדים ביום בו מגיעה ההובלה אל הבית החדש, או חשבו על "חדר בטוח" בו הם יכולים לשהות בהנאה ובלי להפריע. וודאו שהתשתיות במעונכם החדש מוכנות, החשמל, המים, רשת האינטרנט וכו'.

>הדבר הכי חשוב שנוכל להציע לכם, הוא להשאר רגועים ובשליטה. רילוקיישן הוא עניין לא פשוט, אך זכרו שהוא נעשה מתוך בחירה ורצון. בשורה התחתונה, תהליך של רילוקיישן הוא משהו שאתם עושים עבור עצמכם ובני משפחתכם, מתוך שאיפה לשפר משהו באיכות החיים. לכן, כדאי לעבור את התהליך בצורה רגועה ונעימה, להמנע מלחץ ועצבים מיותרים ולפעול לאט ובנחת לפי הצעותינו. אנחנו נשתדל לעזור לכם להיות רגועים ככל שרק ניתן!